راه های پیشگیری از خوردگی و محلول ضد خوردگی
1403/07/24 0

راه های پیشگیری از خوردگی

هر فرآیند تأخیر در خوردگی، بازدارندگی خوردگی (پیشگیری از خوردگی) است. به‌طور کلی بازدارندگی خوردگی به معنای کاهش نرخ اکسایش فلز یا افزودن یک ترکیب شیمیایی است که در تماس با محلول در سیستم خواهد بود. بازدارنده خوردگی ممکن است به صورت مایع، بخار و یا هر دو صورت اضافه‌ شده باشد. به‌ طور خاص، بازدارنده خوردگی یک ترکیب شیمیایی است که به فاز مایع، به گونه‌ای که روی سطح فلز تأثیرگذار باشد، اضافه می‌گردد.

انواع محلول رسوب بردار میتره
1403/07/22 0

میتره محلول رسوب بردار

میتره راهکاری برتر برای مقابله با رسوب در صنایع مختلف می باشد. میتره محلول رسوب‌بردار، محصولی انقلابی از شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان، جایگزینی کارآمد برای روش‌های سنتی رسوب‌زدایی است. این محصول با غلبه بر محدودیت‌های روش‌های فیزیکی و شیمیایی موجود، راه حلی جامع برای مشکل رسوب در صنایع مختلف ارائه می‌دهد.

معنی واژه باستانی میتره چیست؟
1403/07/08 1

میتره چیست؟

این واژه نام محصولاتی پیشرفته است با خواص رسوب برداری، ضد رسوب و ضد خوردگی که جهت کمک به بهینه سازی مصرف انرژی و حل مشکلات رسوب و خوردگی در سیستم‌های آبی صنعتی تولید گشته است. نام "میتره" از واژه باستانی "میترا" گرفته شده که به معنای پیمان، دوستی و خورشید است. این نام نشان دهنده تعهد سازندگان میتره به ایجاد رابطه‌ای دوستانه بین صنعت و آب است.

تعیین میزان کلرید موجود در آب و غلظت کلراید
1403/07/07 0

کلرید به چه روش هایی اندازه گیری می شود؟

کلرید، به شکل یون کلرید (Cl-)، یکی از مهمترین آنیون های معدنی در آب و فاضلاب است. طعم شور با توجه به غلظت کلرید متغیر است و وابسته به ترکیب شیمیایی آب است. برخی از آب های حاوی 250 میلی گرم Cl- / L در صورتی که کاتیون سدیم باشد ممکن است دارای طعم شور قابل تشخیص باشند.

آنالیز ساختار مواد با استفاده از دستگاه اشعه ایکس(XRF)
1403/06/21 0

آشنایی با آنالیز XRD و کاربردهای آن

پراش اشعه ایکس یا آنالیز XRD، دستگاهی است برای اندازه گیری فواصل صفحات اتمی یا به عبارتی شناسایی ساختمان مواد که نتیجه آن تعیین نام کانی یا کانی های تشکیل دهنده نمونه می باشد. دستگاه طیف سنج پراش اشعه ایکس XRD به طور وسیعی در شناسایی نمونه های مجهول جامد کریستالی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مواردی که میتوان در XRD تعیین کرد تشخیص فاز کریستال، اندازه و شکل دانه کریستال، ترکیب اتمهای کریستال و ساختار آن و … میباشد. الگوی پراش اشعه X برای هر ماده، یکتا و منحصر به فردی میباشد.