تصفیه مقدماتی آب جهت بهبود عملکرد ممبراین در اسمز معکوس
1403/07/15 0

تصفیه مقدماتی آب جهت استفاده بهینه از غشا در اسمز معکوس

تصفیه مقدماتی به منظور استفاده بهینه از غشاها و افزایش زمان کارکرد غشا انجام می گیرد و در طی این عملیات آب را آماده عبور از روی غشا می سازند.

آب تصفیه کن و روش کار دستگاه تصفیه آب خانگی
1403/07/14 0

دستگاه تصفیه آب خانگی

این دستگاه با روش اسمز معکوس حدود 95 تا 99 درصد از مواد شیمیایی و املاح موجود در آب را جدا می کند و به راحتی زیر سینک ظرفشویی و همراه با یک شیر آب شرب مجزا نصب می شود. فیلتر آب فقط ذرات بزرگ و مخلوط در آب مثل ذرات گل و لای و شن و ماسه و زنگ لوله ها را جدا می کند در حالی که اسمز معکوس توسط بکارگیری یک غشاء نیمه تراوا غیر از جدا کردن ذرات مخلوط در آب تمامی مواد شیمیایی و آلودگی های میکروبی، ویروسی و … محلول در آب را نیز از آن جدا می سازد.

مکانیسم اسمز طبیعی و اسمز معکوس
1403/07/11 0

اسمز معکوس و اسمز طبیعی چیست؟

خاصیت اسمزی به عبور یک حلال از بخش محلول رقیق به بخش محلول غلیظ از درون یک غشا نیمه تراوا گفته می شود. فرآیند اسمز معکوس یکی از شیوه های گسترده جداسازی است، که کاربردهای مختلفی دارد. شیرین سازی آب دریا، جداسازی مواد آلی و سمی از پساب های صنعتی دو مورد مهم استفاده از این تکنولوژی می باشد.

اهمیت مدیریت آب در صنایع فولادی و تصفیه آب در صنایع مختلف
1403/07/10 0

استفاده موثر از منابع آب در صنعت فولاد

صنعت فولاد از مقادیر زیادی آب استفاده می کند. با این وجود مقدار بسیار کمی مصرف می شود، زیرا اکثر آب استفاده مجدد شده یا به منبع باز می گردد. آب نه تنها در عملیات خنک سازی، بلکه در فرایندهای دیگر مانند پاک کردن رسوبات و تمیز کردن گرد و غبار استفاده می شود.

روش های اندازه گیری جامدات محلول در آب
1403/07/04 0

روش های اندازه گیری جامدات محلول در آب

منظور از TDS کل مواد جامد محلول در آب است که برابر مجموع غلظت همه یونهای موجود در آب می باشد. مواد محلول در آب ممکن است از نظر ماهیت « آلی » یا « معدنی » باشند. کل جامدات محلول در آب TDS را نمی‌توان به عنوان معیار اصلی مشخص کننده کیفیت آب در نظر گرفت و بیشتر درجه شفافیت آب را مشخص می‌کند.

تصفیه آب خوراک دیگ بخار و بویلرهای صنعتی جهت جلوگیری از خوردگی
1403/06/29 0

تصفیه آب خوراک بویلرهای صنعتی و نیروگاه ها

در صنایع دیگ بخار، آب خوراک با خلوص بالا، برای تضمین عملکرد مناسب سیستم های تولید بخار ضروری می باشد. آب با خلوص بالا باعث کاهش استفاده از مواد شیمیایی ویژه دیگ بخار به علت کم شدن مکرر خروجی بلودان مورد نیاز می شود (کاهش تناوب بلودان تا 10 برابر).