رسوب و خوردگی در سیستم های دارای گردش آب
1403/07/25 0

رسوب و خوردگی در سیستم های آب پالایشگاه و پتروشیمی

همانند موجودات زنده که بدون آب نمی توانند زنده بمانند، پالایشگاه های نفت و کارخانه های پتروشیمی نیز بدون آب نمی توانند کار کنند. آب در سیستم های خنک کننده آبی، برای تهیه بخار و سیستم اطفا حریق استفاده می شود. فرآورده های نفتی و سوخت هایی که پس از تقطیر و فرآیندهای مختلف کاتالیزوری و کراکینگ تولید می شوند، باید سرد شوند. آب بهترین سیال برای این کار است.

خسارات و هزینه های ناشی از خوردگی در تاسیسات و تجهیزات در صنایع
1403/07/17 0

مهندسی خوردگی (خسارات و هزینه های ناشی از خوردگی)

سرمایه گذاری در کنترل خوردگی نوعی سودآوری است. عدم توجه به مشکلات خوردگی در هر واحد صنعتی و تولیدی، هزینه های پنهانی به دنبال دارد که اجتناب از آن غیر ممکن است. اولین قدم در اقتصاد خوردگی انتخاب روشی مناسب به منظور حداکثر کاهش هزینه های خوردگی است. این هزینه ها می تواند شامل: مخارج تولید و تجهیزات، از بین رفتن محصولات با ارزش، ظاهر نامطلوب محصول، هزینه های زیست محیطی و … باشد.

شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان با برند میتره
1403/07/09 0

شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان

شرکت دانش بنیان پژوهشی صنعتی آبریزان واقع در پارک علم و فناوری فارس، با تولید بیش از 180 محصول تخصصی و عمدتا انحصاری در زمینه بهسازی شیمیایی آب ها و پساب های صنعتی با برند تجاری میتره بیش از بیست سال فعالیت دارد. محلول های این شرکت دارای انواع مختلف با کاربردهای متفاوت می باشند.

میتره خودرویی چیست و کاربردهای میتره خودرویی چیست؟
1403/07/09 0

میتره خودرویی

میتره خودرویی در زمانی که رادیاتور کار می‌کند اضافه می‌شود و رسوب‌زدایی را به‌خوبی انجام میدهد، این محلول فوق‌العاده از تشکیل رسوب جدید جلوگیری می‌کند. میتره خودرویی با فورمولاسیون جدید وارد بازار صنعت خودرویی شده است. این محلول قرار است از سیستم خنک کننده موتور خودرو شما محافظت نماید.

معنی واژه باستانی میتره چیست؟
1403/07/08 1

میتره چیست؟

این واژه نام محصولاتی پیشرفته است با خواص رسوب برداری، ضد رسوب و ضد خوردگی که جهت کمک به بهینه سازی مصرف انرژی و حل مشکلات رسوب و خوردگی در سیستم‌های آبی صنعتی تولید گشته است. نام "میتره" از واژه باستانی "میترا" گرفته شده که به معنای پیمان، دوستی و خورشید است. این نام نشان دهنده تعهد سازندگان میتره به ایجاد رابطه‌ای دوستانه بین صنعت و آب است.

روش های تخصصی حذف اکسیژن آب ورودی به دیگ بخار و بویلر
1403/07/03 0

انواع روش های حذف اکسیژن آب از بویلر

سیستم های دیگ بخار (بویلر) در فرآیند کاریشان با دو گاز اکسیژن و دی اکسید کربن محلول در آب ورودی به آنها مواجه هستند. وجود این گازها موجب ایجاد خوردگی در دیگ های بخار و سامانه های حرارتی میگردد و در بلند مدت دستگاه را از کار خواهد انداخت معمولا اکسیژن محلول در آب را به دو صورت فیزیکی و شیمیایی رفع می کنند.

رسوبات آب در بخش صنعت
1403/06/10 0

ذخایر آب کره زمین

آب مایه حیات و تداوم زندگی موجودات زنده و همچنین عامل اساسی در پیدایش اجتماعات و تمدن‌های بشری است. امروزه حجم کل آب‌کره‌ زمین که منبع زندگی تمام موجودات به شمار می‌رود از زمان تشکیل تاکنون، تقریباً ثابت و غیرقابل تغییر مانده است. این منابع آب حدود ۵/۴ میلیارد سال پیش به وجود آمده است.