تصفیه آب خوراک دیگ بخار و بویلرهای صنعتی جهت جلوگیری از خوردگی
1403/06/29 0

تصفیه آب خوراک بویلرهای صنعتی و نیروگاه ها

در صنایع دیگ بخار، آب خوراک با خلوص بالا، برای تضمین عملکرد مناسب سیستم های تولید بخار ضروری می باشد. آب با خلوص بالا باعث کاهش استفاده از مواد شیمیایی ویژه دیگ بخار به علت کم شدن مکرر خروجی بلودان مورد نیاز می شود (کاهش تناوب بلودان تا 10 برابر).

رسوب زدایی تاسیسات صنعتی
1403/06/18 0

رسوب و مشکلات ناشی از آن در تاسیسات

زمانی که از آب به عنوان یک سیال حرارتی استفاده می شود، املاح و سختی موجود در آب بر اثر شوک دما جدا شده و بر روی سطوح نشست کرده و رسوب ایجاد می شود. این رسوبات از مهم ترین عوامل فرسایش و خوردگی در تاسیسات حرارتی و برودتی هستند.

جلوگیری از تشکیل رسوبات در تجهیزات صنایع
1403/06/17 0

روش های جلوگیری از تشکیل رسوب

مهم ترین روش برای پیشگیری از تشکیل رسوب، بهبود كيفيت آب مصرفي در صنایع گوناگون است. این روش به صورت های مختلف ته نشيني، صاف کردن، هوازدايي، روغن زدايي، استفاده از روش زير آبکشی و نرم کردن آب مصرفی، انجام می شود.

تعمیر و نگهداری دیگهای بخار
1403/06/11 0

مراحل راه اندازی بویلر، دیگ های بخار و ظروف تحت فشار

با پیشرفت فن آوری دیگ های بخار و تجهیزات جانبی آن، اهمیت آموزش تعمیر و نگهداری آنها نیز خیلی بیشتر شده است و تنها افراد کارآمد و ماهر می توانند امر تعمیر و نگهداری دیگ های بخار امروزی را بر عهده گیرند

رابطه قلیائیت با غلظت هیدروکسید و کربنات
1403/05/31 0

اسیدیته و قلیائیت آب

عامل موثر بر خورندگی و رسوب گذاری آب، قلیائیت میباشد. برای نمونه می توان گفت، قلیائیت آب مورد استفاده در دیگ های بخار باید به اندازه کافی بالا باشد تا از خورده شدن دیواره دیگ ها جلوگیری شود.

None
1403/05/11 0

حذف کننده های اکسیژن

اکسیژن زدا ، اکسیژن اسکونجر ، جاذب اکسیژن ، آنتی اکسیژن یا ( oxygen scavenger ) به منظور حذف اکسیژن در صنایع گوناگون استفاده می شود. ماده اکسیژن زدا با اکسیژن محلول واکنش نشان داده و از احیا شدن اکسیژن به یون های هیدروکسید جلوگیری نموده و به این ترتیب به عنوان بازدارنده خوردگی عمل می کند.