الگوی کلی فرآیندهای تصفیه آب و دسته بندی های آن
1403/07/16 0

فرآیند های تصفیه آب

هدف اصلی یک تصفیه خانه ی آب، تولید آبی است که استانداردهای کیفی آب آشامیدنی را با هزینه ی معقول برای مصرف کننده برآورده نماید. در یک تصفیه خانه برای تولید آبی با کیفیت مطلوب، از فرآیندهای مختلفی استفاده می شود. این فرآیندها عموما به دو دسته ی کلی واحدهای عملیاتی و واحدهای فرآیندی تقسیم بندی می شوند.

آب تصفیه کن و روش کار دستگاه تصفیه آب خانگی
1403/07/14 0

دستگاه تصفیه آب خانگی

این دستگاه با روش اسمز معکوس حدود 95 تا 99 درصد از مواد شیمیایی و املاح موجود در آب را جدا می کند و به راحتی زیر سینک ظرفشویی و همراه با یک شیر آب شرب مجزا نصب می شود. فیلتر آب فقط ذرات بزرگ و مخلوط در آب مثل ذرات گل و لای و شن و ماسه و زنگ لوله ها را جدا می کند در حالی که اسمز معکوس توسط بکارگیری یک غشاء نیمه تراوا غیر از جدا کردن ذرات مخلوط در آب تمامی مواد شیمیایی و آلودگی های میکروبی، ویروسی و … محلول در آب را نیز از آن جدا می سازد.

مکانیسم اسمز طبیعی و اسمز معکوس
1403/07/11 0

اسمز معکوس و اسمز طبیعی چیست؟

خاصیت اسمزی به عبور یک حلال از بخش محلول رقیق به بخش محلول غلیظ از درون یک غشا نیمه تراوا گفته می شود. فرآیند اسمز معکوس یکی از شیوه های گسترده جداسازی است، که کاربردهای مختلفی دارد. شیرین سازی آب دریا، جداسازی مواد آلی و سمی از پساب های صنعتی دو مورد مهم استفاده از این تکنولوژی می باشد.