آب تصفیه کن و روش کار دستگاه تصفیه آب خانگی
1403/07/14 0

دستگاه تصفیه آب خانگی

این دستگاه با روش اسمز معکوس حدود 95 تا 99 درصد از مواد شیمیایی و املاح موجود در آب را جدا می کند و به راحتی زیر سینک ظرفشویی و همراه با یک شیر آب شرب مجزا نصب می شود. فیلتر آب فقط ذرات بزرگ و مخلوط در آب مثل ذرات گل و لای و شن و ماسه و زنگ لوله ها را جدا می کند در حالی که اسمز معکوس توسط بکارگیری یک غشاء نیمه تراوا غیر از جدا کردن ذرات مخلوط در آب تمامی مواد شیمیایی و آلودگی های میکروبی، ویروسی و … محلول در آب را نیز از آن جدا می سازد.

اهمیت مدیریت آب در صنایع فولادی و تصفیه آب در صنایع مختلف
1403/07/10 0

استفاده موثر از منابع آب در صنعت فولاد

صنعت فولاد از مقادیر زیادی آب استفاده می کند. با این وجود مقدار بسیار کمی مصرف می شود، زیرا اکثر آب استفاده مجدد شده یا به منبع باز می گردد. آب نه تنها در عملیات خنک سازی، بلکه در فرایندهای دیگر مانند پاک کردن رسوبات و تمیز کردن گرد و غبار استفاده می شود.

اهمیت اندازه گیری مقدار pH موجود در آب
1403/07/08 0

اهمیت اندازه گیری pH آب

اندازه گیری pH یکی از مهمترین و معمول ترین آزمایشات در شیمی آب است. تقریبا هر مرحله از تامین آب و تصفیه فاضلاب (به عنوان مثال، خنثی سازی اسید-باز، نرم سازی آب، ته نشینی، انعقاد، ضدعفونی کردن و کنترل خوردگی) به pH وابسته است. pH در اندازه گیری قلیائیت و دی اکسید کربن و بسیاری دیگر از تعادلات اسید و باز استفاده می شود. در دمای مشخصی، شدت فعالیت اسیدی یا بازی یک محلول با pH یا فعالیت یون هیدروژن نشان داده می شود.

کلر زنی به آب و ضد عفونی کردن آب
1403/05/02 0

گندزدایی آب

آلاینده های موجود در آب های آشامیدنی قبل از ورود به شبکه آبرسانی حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی و فلزات و همچنین میکروارگانیسم های بیماری زا می باشند که به شیوه های مختلف اغلب آنها از بین میروند. انجام راهکارهای مختلف تصفیه تاثیر زیادی بر باکتری های بیماری زا موجود در آب ها نداشته و به همین دلیل در مرحله تصفیه شیمیایی از روش ها و تجهیزات و مواد مختلفی استفاده میشود تا این باکتری ها از بین بروند.