رسوب و خوردگی در سیستم های دارای گردش آب
1403/07/25 0

رسوب و خوردگی در سیستم های آب پالایشگاه و پتروشیمی

همانند موجودات زنده که بدون آب نمی توانند زنده بمانند، پالایشگاه های نفت و کارخانه های پتروشیمی نیز بدون آب نمی توانند کار کنند. آب در سیستم های خنک کننده آبی، برای تهیه بخار و سیستم اطفا حریق استفاده می شود. فرآورده های نفتی و سوخت هایی که پس از تقطیر و فرآیندهای مختلف کاتالیزوری و کراکینگ تولید می شوند، باید سرد شوند. آب بهترین سیال برای این کار است.

راه های پیشگیری از خوردگی و محلول ضد خوردگی
1403/07/24 0

راه های پیشگیری از خوردگی

هر فرآیند تأخیر در خوردگی، بازدارندگی خوردگی (پیشگیری از خوردگی) است. به‌طور کلی بازدارندگی خوردگی به معنای کاهش نرخ اکسایش فلز یا افزودن یک ترکیب شیمیایی است که در تماس با محلول در سیستم خواهد بود. بازدارنده خوردگی ممکن است به صورت مایع، بخار و یا هر دو صورت اضافه‌ شده باشد. به‌ طور خاص، بازدارنده خوردگی یک ترکیب شیمیایی است که به فاز مایع، به گونه‌ای که روی سطح فلز تأثیرگذار باشد، اضافه می‌گردد.

انواع محلول رسوب بردار میتره
1403/07/22 0

میتره محلول رسوب بردار

میتره راهکاری برتر برای مقابله با رسوب در صنایع مختلف می باشد. میتره محلول رسوب‌بردار، محصولی انقلابی از شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان، جایگزینی کارآمد برای روش‌های سنتی رسوب‌زدایی است. این محصول با غلبه بر محدودیت‌های روش‌های فیزیکی و شیمیایی موجود، راه حلی جامع برای مشکل رسوب در صنایع مختلف ارائه می‌دهد.

خسارات ناشی از خوردگی در صنایع و تاسیسات
1403/07/17 0

مهندسی خوردگی(عوامل کلی موثر بر تخریب های ناشی از خوردگی)

میزان تاثیر عوامل مختلف در خسارات ناشی از خوردگی عبارتند از : 1_ طراحی، انتخاب مواد و فرآیند 2_ فقدان دستورالعمل های لازم 3_ خطای انسانی 4_ بازرسی ضعیف 5_ چیدمان، نصب و هماهنگی ضعیف 6_ عدم پیش بینی موارد ناخواسته 7_ سایر موارد

رسوب زدایی بوسیله القای الکترومغناطیسی
1403/07/14 0

ضد رسوب مغناطیسی

ضدرسوب مغناطیسی وسیله¬ای است که در سیستم های حرارتی با جلوگیری از ته ¬نشین شدن رسوبات حاوی کلسیم کار خود را انجام می دهد. بدین ¬ترتیب در سیستم هایی که با آب کار میکنند کریستال های کلسیم خنثی شده و از سیستم خارج می شوند. البته همانطور که در قسمت بالا ذکر گردید در این میان اشکالاتی وجود دارد که سبب می شود با وجود مزایای ضد رسوب مغناطیسی نسبت به پیشگیری از رسوب به روش شیمیایی، نقص هایی داشته باشد که سبب شده نسبت به محصول ضد رسوبی مانند میتره در رتبه پایین تری قرار بگیرد.

جلوگیری از تشکیل رسوب با محلول رسوب زدای میتره
1403/07/10 0

ضد رسوب میتره

حدود یک دهه است که محلول ضد رسوب جدیدی وارد بازار شده، ضد رسوبی که نقش مهمی در محافظت از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی در مقابل تشکیل رسوبات دارد. این محصول تخصصی میتره نام دارد و اختراع نوین شرکت آبریزان می باشد.

شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان با برند میتره
1403/07/09 0

شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان

شرکت دانش بنیان پژوهشی صنعتی آبریزان واقع در پارک علم و فناوری فارس، با تولید بیش از 180 محصول تخصصی و عمدتا انحصاری در زمینه بهسازی شیمیایی آب ها و پساب های صنعتی با برند تجاری میتره بیش از بیست سال فعالیت دارد. محلول های این شرکت دارای انواع مختلف با کاربردهای متفاوت می باشند.

میتره خودرویی چیست و کاربردهای میتره خودرویی چیست؟
1403/07/09 0

میتره خودرویی

میتره خودرویی در زمانی که رادیاتور کار می‌کند اضافه می‌شود و رسوب‌زدایی را به‌خوبی انجام میدهد، این محلول فوق‌العاده از تشکیل رسوب جدید جلوگیری می‌کند. میتره خودرویی با فورمولاسیون جدید وارد بازار صنعت خودرویی شده است. این محلول قرار است از سیستم خنک کننده موتور خودرو شما محافظت نماید.

معنی واژه باستانی میتره چیست؟
1403/07/08 1

میتره چیست؟

این واژه نام محصولاتی پیشرفته است با خواص رسوب برداری، ضد رسوب و ضد خوردگی که جهت کمک به بهینه سازی مصرف انرژی و حل مشکلات رسوب و خوردگی در سیستم‌های آبی صنعتی تولید گشته است. نام "میتره" از واژه باستانی "میترا" گرفته شده که به معنای پیمان، دوستی و خورشید است. این نام نشان دهنده تعهد سازندگان میتره به ایجاد رابطه‌ای دوستانه بین صنعت و آب است.

بررسی رسوب و خوردگی در برج خنک کننده و رسوب زدایی برج خنک کننده
1403/07/02 0

بررسی رسوب در برج خنک کننده و کنترل آن

برج خنک کننده همانطور كه از نامش پيداست براي خنك كردن به كار مي رود. تجهيزاتي كه در صنعت به منظور انتقال حرارت به كار مي روند از جمله تجهيزات مهم بوده كه در اين ميان برج خنک کننده براي ادامه و تداوم عمليات و ديگر فرآيندها موثر و كاربردي است.

اهمیت ضدیخ و کاربردهای ضدیخ خودرو
1403/06/31 0

ضدیخ و کاربردهای آن

ضدیخ (Antifreeze) مایعی رنگی است که با آب مخلوط می شود و در تنظیم موتور در دمای شدید کمک می کند. و در سراسر بلوک موتور پمپ می شود تا دمای عملکرد یکنواخت را حفظ کند. ضدیخ علاوه بر تنظیم دما در جلوگیری از خوردگی نیز موثر است.

رسوب زدایی تاسیسات صنعتی
1403/06/18 0

رسوب و مشکلات ناشی از آن در تاسیسات

زمانی که از آب به عنوان یک سیال حرارتی استفاده می شود، املاح و سختی موجود در آب بر اثر شوک دما جدا شده و بر روی سطوح نشست کرده و رسوب ایجاد می شود. این رسوبات از مهم ترین عوامل فرسایش و خوردگی در تاسیسات حرارتی و برودتی هستند.

رسوب زدایی شوفاژ
1403/05/24 0

ضد رسوب پکیج رادیاتور

از مهم‌ترین اقداماتی که با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی در رأس کار‌ها قرار می‌گیرد، بررسی مشکلات رادیاتورها و پکیج‌ها است. از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث گرم نشدن یکنواخت رادیاتورها بشود، ته‌نشین شدن رسوبات و جرم‌ها درون پره‌های رادیاتور است