انواع مختلفی از مبدل های حرارتی در صنعت
1403/07/18 0

انواع مبدل حرارتی در صنعت

انواع مختلفی از مبدل های حرارتی در صنعت وجود دارند که نمونه هایی از این مبدل ها عبارتند از : مبدل حرارتی دو لوله ای، صفحه ای، لوله مارپیچ و لوله - پوسته که هر کدام روش کار مختص خود را دارد. و همچنین هر مبدل حرارتی دارای مزایا و معایبی می باشند.

رسوب زدایی بوسیله القای الکترومغناطیسی
1403/07/14 0

ضد رسوب مغناطیسی

ضدرسوب مغناطیسی وسیله¬ای است که در سیستم های حرارتی با جلوگیری از ته ¬نشین شدن رسوبات حاوی کلسیم کار خود را انجام می دهد. بدین ¬ترتیب در سیستم هایی که با آب کار میکنند کریستال های کلسیم خنثی شده و از سیستم خارج می شوند. البته همانطور که در قسمت بالا ذکر گردید در این میان اشکالاتی وجود دارد که سبب می شود با وجود مزایای ضد رسوب مغناطیسی نسبت به پیشگیری از رسوب به روش شیمیایی، نقص هایی داشته باشد که سبب شده نسبت به محصول ضد رسوبی مانند میتره در رتبه پایین تری قرار بگیرد.

نحوه رسوب برداری آب شیرین کن ساحلی با میتره سرد
1403/06/20 0

رسوب برداري آب شيرين كن ساحلي (MED)

يكي از روشهاي توليد آب شيرين جهت مصارف صنعتي، استفاده از آب شيرين كن هاي چند مرحله اي حرارتي به منظور شيرين سازي آب دريا ميباشد. با توجه به بالا بودن تركيبات محلول و نامحلول در آب دريا و همچنين شوك دمايي بالا در پكيج هاي آب شيرين كن، رسوب گذاري در اين پكيج ها غير قابل اجتناب ميباشد. به همين دليل ميبايست رسوب برداري دوره اي ازدستگاههاي آب شيرين كن انجام گردد.