کیت قلیائیت فنول فتالئین
1403/07/25 0

کیت قلیائیت فنل فتالئین

قلیاییت، اندازه گیری شیمیایی آب از توانایی آن در خنثی کردن اسیدها است. قلیاییت همچنین اندازه گیری از ظرفیت بافر آب یا توانایی آن در مقاومت در برابر تغییرات pH پس از افزودن اسیدها است. قلیایی بودن آبهای طبیعی در درجه اول به دلیل وجود نمکهای اسید ضعیف است، گرچه پایه های قوی نیز ممکن است در محیط های شدید به عنوان مثال (–OH) نقش داشته باشد.

تفاوت هدایت الکتریکی آب و رسانایی آب
1403/07/17 0

هدایت الکتریکی آب (EC)

هدایت الکتریکی آب (EC)، اندازه گیری توانایی آب برای عبور جریان الکتریکی است. این توانایی مستقیماً به غلظت یون های رسانای موجود در آب بستگی دارد. این یون های رسانا به دلیل حضور مواد غیر آلی مانند کلریدها، مواد قلیایی، ترکیبات کربنات و سولفیدها و نمک های محلول به وجود می آیند. بیشتر فلزات بدلیل تعداد زیاد الکترون های آزاد رسانای الکتریسیته فوق العاده خوبی هستند.

اندازه گیری اسیدی و قلیائیت آب با استفاده از کیت pH آب
1403/07/11 0

کیت اندازه گیری pH آب

براي آزمايش و اندازه گیری سريع و ساده pH آبهاي آشاميدني و صنعتي به منظور حفظ سلامت و پيشگيري از تخريب دستگاه ها و همچنين کنترل فرآيندهاي توليد، از کیت اندازه گیری pH استفاده می کنیم.

کیت اندازه گیری سختی کل آب
1403/07/09 0

کیت سختی کل چیست؟

سختی آب تقریباً به طور کامل توسط یون های کلسیم و منیزیم ایجاد می شود. سایر فلزات دو و سه ظرفیتی نیز اثر مشابهی دارند، اما معمولاً در غلظت کافی در آبهای آشامیدنی وجود ندارند تا مشکلات ایجاد کنند. سختی زیاد مانع از تشکیل چربی با صابون می شود و می تواند باعث ایجاد رسوب در سیستم های آب بخصوص دیگ های بخار، سیستم های خنک کننده و لوله کشی های آب شیرین و … شود.

تعیین میزان کلرید موجود در آب و غلظت کلراید
1403/07/07 0

کلرید به چه روش هایی اندازه گیری می شود؟

کلرید، به شکل یون کلرید (Cl-)، یکی از مهمترین آنیون های معدنی در آب و فاضلاب است. طعم شور با توجه به غلظت کلرید متغیر است و وابسته به ترکیب شیمیایی آب است. برخی از آب های حاوی 250 میلی گرم Cl- / L در صورتی که کاتیون سدیم باشد ممکن است دارای طعم شور قابل تشخیص باشند.

اهمیت قلیائیت آب و روش های اندازه گیری قلیائیت آب
1403/07/07 0

قلیائیت (alkalinity) آب و اهمیت آن

از نظر شیمیایی، قلیائیت آب نشانگر مقدار ظرفیت خنثی شدن آن به وسیله اسید می باشد. خنثی شدن آب به معنی رسیدن pH آب به حدود 5/4 است. قلیائیت آب های طبیعی به سبب وجود هیدروکسیدها، کربنات ها و بی کربنات می باشد.