کیت قلیائیت فنول فتالئین
1403/07/25 0

کیت قلیائیت فنل فتالئین

قلیاییت، اندازه گیری شیمیایی آب از توانایی آن در خنثی کردن اسیدها است. قلیاییت همچنین اندازه گیری از ظرفیت بافر آب یا توانایی آن در مقاومت در برابر تغییرات pH پس از افزودن اسیدها است. قلیایی بودن آبهای طبیعی در درجه اول به دلیل وجود نمکهای اسید ضعیف است، گرچه پایه های قوی نیز ممکن است در محیط های شدید به عنوان مثال (–OH) نقش داشته باشد.

انواع سیستم های انتقال آب روباز و مجاری تحت فشار
1403/07/23 0

انواع سیستم های انتقال آب

سیستم های انتقال آب ، کانال های لازم برای انتقال آب از نقطه ای به نقطه ی دیگر را شامل می شوند. در بیشتر موارد، انتقال آب از منبع آن به تاسیسات تصفیه و از آن جا به مصرف کننده ها ضروری است. پمپاژ به منظور تامین انرژی لازم برای به حرکت در آوردن آب، از ابتدا تا انتهای سیستم انتقال به کار می رود. ایستگاه های پمپاژ معمولا در آب گیر آب خام، تصفیه خانه و شبکه ی توزیع قرار داده می شوند.

مدیریت پسماندهای ناشی از تصفیه آب و روش های دفع آنها
1403/07/21 0

مدیریت پسماندهای تصفیه آب

پسماندهای تصفیه ی آب موادی هستند که در فرآیندهای مختلف تصفیه حذف شده و دارای مقادیر زیادی آب هستند. این پسماندها مواد مولد کدورت و رنگ، جامدات آلی و غیر آلی، جلبک ها، باکتری ها، ویروس ها و مواد شیمیایی رسوب کرده را شامل می شوند. این مواد محصولات جانبی انعقاد شیمیایی، رسوب آهن و منگنز، شستشوی صافی ها، سختی گیری، احیای رزین ها و ریزپالاینده ها هستند.

انتخاب الگوی تصفیه آب
1403/07/21 0

سیستم های تصفیه آب

همه ی منابع آب دارای طیف وسیعی از ناخالصی های آلی و غیر آلی هستند. تصفیه ی آب عبارت از حذف اجزای نامطلوب از آب و سپس دفع آن ها به آسان ترین و مطمئن ترین روش است. برای رسیدن به این هدف، از فرآیندهای مختلف تصفیه که از پدیده های فیزیکی و شیمیایی مختلفی برای حذف یا کاهش اجزای نامطلوب از آب بهره می برند، استفاده می شود. انتخاب فرآیندهای تصفیه یکی از کلیدهای عملکرد موفق هر تصفیه خانه ی آب است.

اهمیت مدیریت آب در صنایع فولادی و تصفیه آب در صنایع مختلف
1403/07/10 0

استفاده موثر از منابع آب در صنعت فولاد

صنعت فولاد از مقادیر زیادی آب استفاده می کند. با این وجود مقدار بسیار کمی مصرف می شود، زیرا اکثر آب استفاده مجدد شده یا به منبع باز می گردد. آب نه تنها در عملیات خنک سازی، بلکه در فرایندهای دیگر مانند پاک کردن رسوبات و تمیز کردن گرد و غبار استفاده می شود.

روش های اندازه گیری جامدات محلول در آب
1403/07/04 0

روش های اندازه گیری جامدات محلول در آب

منظور از TDS کل مواد جامد محلول در آب است که برابر مجموع غلظت همه یونهای موجود در آب می باشد. مواد محلول در آب ممکن است از نظر ماهیت « آلی » یا « معدنی » باشند. کل جامدات محلول در آب TDS را نمی‌توان به عنوان معیار اصلی مشخص کننده کیفیت آب در نظر گرفت و بیشتر درجه شفافیت آب را مشخص می‌کند.