انواع مختلفی از مبدل های حرارتی در صنعت
09/10/2024 0

Types of heat exchangers in the industry

انواع مختلفی از مبدل های حرارتی در صنعت وجود دارند که نمونه هایی از این مبدل ها عبارتند از : مبدل حرارتی دو لوله ای، صفحه ای، لوله مارپیچ و لوله - پوسته که هر کدام روش کار مختص خود را دارد. و همچنین هر مبدل حرارتی دارای مزایا و معایبی می باشند.

معنی واژه باستانی میتره چیست؟
29/09/2024 1

What is a Mitreh?

این واژه نام محصولاتی پیشرفته است با خواص رسوب برداری، ضد رسوب و ضد خوردگی که جهت کمک به بهینه سازی مصرف انرژی و حل مشکلات رسوب و خوردگی در سیستم‌های آبی صنعتی تولید گشته است. نام "میتره" از واژه باستانی "میترا" گرفته شده که به معنای پیمان، دوستی و خورشید است. این نام نشان دهنده تعهد سازندگان میتره به ایجاد رابطه‌ای دوستانه بین صنعت و آب است.

رابطه قلیائیت با غلظت هیدروکسید و کربنات
21/08/2024 0

Acidity and alkalinity of water

عامل موثر بر خورندگی و رسوب گذاری آب، قلیائیت میباشد. برای نمونه می توان گفت، قلیائیت آب مورد استفاده در دیگ های بخار باید به اندازه کافی بالا باشد تا از خورده شدن دیواره دیگ ها جلوگیری شود.

رسوب زدایی انواع کشتی ها و یدک کش ها و تجهیزات دریایی
07/08/2024 0

Descaling of marine equipment

رسوبات تجهیزات دریایی، که بیشتر از نوع کلسیم و منیزیم است، به عنوان عایق بین سطح فلز و آب عمل می کند و باعث افزایش دمای فلز در نتیجه کاهش خنک کاری موتور می گردد. رسوب زدایی تجهیزات دریایی، نقش بسزایی در کاهش هزینه ها از جمله مصرف سوخت، نگهداری تجهیزات، شستشو و… دارد