ضد رسوب مغناطیسی

رسوب زدایی بوسیله القای الکترومغناطیسی

رسوب زدایی با القای الکترومغناطیسی

ضد رسوب مغناطیسی با توجه به مشکلات ناشی از رسوب گیری با محصولاتی مانند اسیدها و آهک و یا کمک گرفتن از دستگاه هایی مانند آب شیرین کن ساخته شد. این دستگاه همان طور که از نام آن پیداست با کمک القا الکترومغناطیسی کار رسوب ­زدایی خود را انجام میدهد، اگرچه در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که در ادامه ذکر خواهیم نمود.

 

رسوب زدایی با القای الکترومغناطیسی در لوله حاوی سیال

 

ضد رسوب مغناطیسی چیست؟

ضدرسوب مغناطیسی وسیله­ ای است که در سیستم های حرارتی با جلوگیری از ته ­نشین شدن رسوبات حاوی کلسیم کار خود را انجام می دهد. بدین ­ترتیب در سیستم هایی که با آب کار میکنند کریستال های کلسیم خنثی شده و از سیستم خارج می شوند. البته همانطور که در قسمت بالا ذکر گردید در این میان اشکالاتی وجود دارد که سبب می شود با وجود مزایای ضد رسوب مغناطیسی نسبت به پیشگیری از رسوب به روش شیمیایی، نقص هایی داشته باشد که سبب شده نسبت به محصول ضد رسوبی مانند میتره در رتبه پایین تری قرار بگیرد.

 

مشکلات و نحوه عملکرد ضد رسوب مغناطیسی

* ضد رسوب مغناطیسی زمانی می تواند کار خود را انجام دهد که سیال با سرعت مناسبی جریان داشته باشد، زیرا در غیر اینصورت یا دیگر کار نمی کند و یا عملکرد آن به شدت کاهش می یابد. بدین­ ترتیب سیستم شما میتواند در صورت عدم جریان یافتن سیال و یا تغییر سرعت آن همچنان درگیر رسوب گردد.

* مشکل دومی که هنگام استفاده از ضد رسوب مغناطیسی با آن مواجه خواهید شد عملکرد موضعی آن است، هرچه­ قدر از موضعی که این ضد رسوب قرار گرفته فاصله گرفته شود، عملکرد آن ضعیف تر می شود و این به معنی داشتن سیستمی است که ضد رسوب آن ضعیف است.

* مشکل بعدی خوردگی شدیدی است که در محل نصب دستگاه و تجهیزاتی که بعد از آن قرار می گیرند پیش می­آید که به علت شار مغناطیسی است که از قطب N به S می باشد.

 

ضد رسوب با مغناطیس بسیار قوی

 

* به علت استفاده از ضد رسوب با مغناطیس بسیار قوی سلامتی پرسنل به خطر می­افتد.

* در هنگام خرید ضد رسوب مغناطیسی به این نکته توجه داشته باشید که باتوجه به عملکرد موضعی این ضد رسوب شما باید به فکر خرید تعداد بیشتری دستگاه باشید و این به معنی تحمیل هزینه زیادی به سیستم های با مدار طولانی می باشد.

* در کنار هزینه دستگاه به فکر محاسبات مربوط به تعداد دستگاه مورد نیاز هم باید باشید. درصورتی که باتوجه به جاری بودن محلول میتره و دستورالعمل مشخص آن دیگر با مشکل عملکرد موضعی و تحمیل هزینه زیاد و درگیری با محاسبات و مشکل ایمنی ندارید. همچنین قابل ذکر است، بسیاری از محصولات میتره ویژگی ضد خوردگی هم دارند.

    اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای درج نظر می بایست لاگین کنید

مقالات مرتبط

رسوب زدایی شوفاژ
1403/05/24

ضد رسوب پکیج رادیاتور

از مهم‌ترین اقداماتی که با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی در رأس کار‌ها قرار می‌گیرد، بررسی مشکلات رادیاتورها و پکیج‌ها است. از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث گرم نشدن یکنواخت رادیاتورها بشود، ته‌نشین شدن رسوبات و جرم‌ها درون پره‌های رادیاتور است