رسوب و خوردگی در سیستم های دارای گردش آب
1403/07/25 0

رسوب و خوردگی در سیستم های آب پالایشگاه و پتروشیمی

همانند موجودات زنده که بدون آب نمی توانند زنده بمانند، پالایشگاه های نفت و کارخانه های پتروشیمی نیز بدون آب نمی توانند کار کنند. آب در سیستم های خنک کننده آبی، برای تهیه بخار و سیستم اطفا حریق استفاده می شود. فرآورده های نفتی و سوخت هایی که پس از تقطیر و فرآیندهای مختلف کاتالیزوری و کراکینگ تولید می شوند، باید سرد شوند. آب بهترین سیال برای این کار است.

راه های پیشگیری از خوردگی و محلول ضد خوردگی
1403/07/24 0

راه های پیشگیری از خوردگی

هر فرآیند تأخیر در خوردگی، بازدارندگی خوردگی (پیشگیری از خوردگی) است. به‌طور کلی بازدارندگی خوردگی به معنای کاهش نرخ اکسایش فلز یا افزودن یک ترکیب شیمیایی است که در تماس با محلول در سیستم خواهد بود. بازدارنده خوردگی ممکن است به صورت مایع، بخار و یا هر دو صورت اضافه‌ شده باشد. به‌ طور خاص، بازدارنده خوردگی یک ترکیب شیمیایی است که به فاز مایع، به گونه‌ای که روی سطح فلز تأثیرگذار باشد، اضافه می‌گردد.

انواع محلول رسوب بردار میتره
1403/07/22 0

میتره محلول رسوب بردار

میتره راهکاری برتر برای مقابله با رسوب در صنایع مختلف می باشد. میتره محلول رسوب‌بردار، محصولی انقلابی از شرکت پژوهشی صنعتی آبریزان، جایگزینی کارآمد برای روش‌های سنتی رسوب‌زدایی است. این محصول با غلبه بر محدودیت‌های روش‌های فیزیکی و شیمیایی موجود، راه حلی جامع برای مشکل رسوب در صنایع مختلف ارائه می‌دهد.

استفاده از مدیریت خوردگی در صنایع
1403/07/18 0

مدیریت خوردگی

مدیریت خوردگی اقدامی است به منظور سازمان‌ دهی فعالیت‌ های خوردگی و روش‌ های کنترل آن‌ که در سال های اخیر در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. با گسترش روز افزون فناوری‌ های جلوگیری از خوردگی، انتخاب روش‌ های مناسب برای کنترل خوردگی در یک واحد خاص، نیاز به اجرای یک برنامه مدون و جامع به نام مدیریت خوردگی، ضروری به نظر می‌رسد. مدیریت خوردگی مجموعه‌ ای از روش‌ ها و راهکارهایی است که در یک سیستم برای جلوگیری از خوردگی اعمال می‌ شود تا از نظر اقتصادی روش‌ های مقابله با خوردگی بهینه شود.

خسارات و هزینه های ناشی از خوردگی در تاسیسات و تجهیزات در صنایع
1403/07/17 0

مهندسی خوردگی (خسارات و هزینه های ناشی از خوردگی)

سرمایه گذاری در کنترل خوردگی نوعی سودآوری است. عدم توجه به مشکلات خوردگی در هر واحد صنعتی و تولیدی، هزینه های پنهانی به دنبال دارد که اجتناب از آن غیر ممکن است. اولین قدم در اقتصاد خوردگی انتخاب روشی مناسب به منظور حداکثر کاهش هزینه های خوردگی است. این هزینه ها می تواند شامل: مخارج تولید و تجهیزات، از بین رفتن محصولات با ارزش، ظاهر نامطلوب محصول، هزینه های زیست محیطی و … باشد.

اهمیت اندازه گیری مقدار pH موجود در آب
1403/07/08 0

اهمیت اندازه گیری pH آب

اندازه گیری pH یکی از مهمترین و معمول ترین آزمایشات در شیمی آب است. تقریبا هر مرحله از تامین آب و تصفیه فاضلاب (به عنوان مثال، خنثی سازی اسید-باز، نرم سازی آب، ته نشینی، انعقاد، ضدعفونی کردن و کنترل خوردگی) به pH وابسته است. pH در اندازه گیری قلیائیت و دی اکسید کربن و بسیاری دیگر از تعادلات اسید و باز استفاده می شود. در دمای مشخصی، شدت فعالیت اسیدی یا بازی یک محلول با pH یا فعالیت یون هیدروژن نشان داده می شود.

نحوه رسوب برداری آب شیرین کن ساحلی با میتره سرد
1403/06/20 0

رسوب برداري آب شيرين كن ساحلي (MED)

يكي از روشهاي توليد آب شيرين جهت مصارف صنعتي، استفاده از آب شيرين كن هاي چند مرحله اي حرارتي به منظور شيرين سازي آب دريا ميباشد. با توجه به بالا بودن تركيبات محلول و نامحلول در آب دريا و همچنين شوك دمايي بالا در پكيج هاي آب شيرين كن، رسوب گذاري در اين پكيج ها غير قابل اجتناب ميباشد. به همين دليل ميبايست رسوب برداري دوره اي ازدستگاههاي آب شيرين كن انجام گردد.

کنترل میکروارگانیسم ها و باکتری ها با استفاده از بایوساید
1403/06/10 0

بررسی میزان کنترل رشد میکروارگانیسم ها در برج خنک کننده با استفاده از سه بایوساید

از محلول های بایوساید جهت کنترل بار میکروبی و بخصوص کنترل خوردگی های میکروبی در سیستم های آبهای صنعتی استفاده می گردد