مدیریت پسماندهای ناشی از تصفیه آب و روش های دفع آنها
1403/07/21 0

مدیریت پسماندهای تصفیه آب

پسماندهای تصفیه ی آب موادی هستند که در فرآیندهای مختلف تصفیه حذف شده و دارای مقادیر زیادی آب هستند. این پسماندها مواد مولد کدورت و رنگ، جامدات آلی و غیر آلی، جلبک ها، باکتری ها، ویروس ها و مواد شیمیایی رسوب کرده را شامل می شوند. این مواد محصولات جانبی انعقاد شیمیایی، رسوب آهن و منگنز، شستشوی صافی ها، سختی گیری، احیای رزین ها و ریزپالاینده ها هستند.

انتخاب الگوی تصفیه آب
1403/07/21 0

سیستم های تصفیه آب

همه ی منابع آب دارای طیف وسیعی از ناخالصی های آلی و غیر آلی هستند. تصفیه ی آب عبارت از حذف اجزای نامطلوب از آب و سپس دفع آن ها به آسان ترین و مطمئن ترین روش است. برای رسیدن به این هدف، از فرآیندهای مختلف تصفیه که از پدیده های فیزیکی و شیمیایی مختلفی برای حذف یا کاهش اجزای نامطلوب از آب بهره می برند، استفاده می شود. انتخاب فرآیندهای تصفیه یکی از کلیدهای عملکرد موفق هر تصفیه خانه ی آب است.

مطالعات تصفیه پذیری آب و طراحی و بهره برداری فرآیندهای تصفیه
1403/07/16 0

انجام مطالعات تصفیه پذیری آب(مطالعات پایلوت)

چون هر منبع آب از لحاظ ترکیب شیمیایی منحصر به فرد است، برای به دست آوردن پارامترهای طراحی و بهره برداری فرآیندهای تصفیه، اغلب انجام مطالعات تصفیه پذیری ضروری است. چنین مطالعاتی به ویژه در جاهایی که تصفیه خانه ی جدید پیشنهاد می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

الگوی کلی فرآیندهای تصفیه آب و دسته بندی های آن
1403/07/16 0

فرآیند های تصفیه آب

هدف اصلی یک تصفیه خانه ی آب، تولید آبی است که استانداردهای کیفی آب آشامیدنی را با هزینه ی معقول برای مصرف کننده برآورده نماید. در یک تصفیه خانه برای تولید آبی با کیفیت مطلوب، از فرآیندهای مختلفی استفاده می شود. این فرآیندها عموما به دو دسته ی کلی واحدهای عملیاتی و واحدهای فرآیندی تقسیم بندی می شوند.

آب تصفیه کن و روش کار دستگاه تصفیه آب خانگی
1403/07/14 0

دستگاه تصفیه آب خانگی

این دستگاه با روش اسمز معکوس حدود 95 تا 99 درصد از مواد شیمیایی و املاح موجود در آب را جدا می کند و به راحتی زیر سینک ظرفشویی و همراه با یک شیر آب شرب مجزا نصب می شود. فیلتر آب فقط ذرات بزرگ و مخلوط در آب مثل ذرات گل و لای و شن و ماسه و زنگ لوله ها را جدا می کند در حالی که اسمز معکوس توسط بکارگیری یک غشاء نیمه تراوا غیر از جدا کردن ذرات مخلوط در آب تمامی مواد شیمیایی و آلودگی های میکروبی، ویروسی و … محلول در آب را نیز از آن جدا می سازد.