Radiator package anti-fouling

رسوب زدایی شوفاژ

مقدمه

  تجمع مواد ناخواسته روی سطوح جامد را رسوب می‌گویند. مواد رسوب‌دهنده می‌توانند از موجودات زنده (زیست رسوب) یا یک ماده غیر زنده (غیر آلی یا آلی) تشکیل شوند. رسوب‌گیری معمولاً از سایر پدیده‌های رشد سطحی، متمایز می‌شود، زیرا بر روی سطح یک جزء، سیستم یا کارخانه‌ای که عملکرد مشخص و مفیدی را انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد یکی از اصلی‌ترین مشکلات مصرف‌کنندگان شوفاژ‌ها و پکیج‌ها، هواگیری و رسوب‌گذاری مداوم آن‌ها است. محلول شست‌وشوی رادیاتور پکیج از مهم‌ترین محصولاتی است که شما پس از خرید رادیاتور و پکیج، باید به فکر تهیۀ آن باشید، تا در زمان رسوب‌گیری پکیج، از آن استفاده کنید. محلول رسوب‌زدایی رادیاتور شوفاژ یک محلول شیمیایی است که در مسیر بستۀ سیستم گرمایشی منزل و یا محل کار ریخته شده و علاوه بر گرفتن رسوب‌های آن، از برخی معایب دستگاه مثل خرابی قطعات جلوگیری می‌کند.

ضد رسوب رادیاتور و پکیج خانگی میتره محصول دیگری است که شرکت آبریزان عرضه کرده است، محصولی که از تشکیل رسوب در رادیاتور خانه و شرکت شما جلوگیری میکند. رادیاتور به عنوان مبدل حرارتی است که دمای آب را منتقل میکند. جنس  این مبدل حرارتی چه مس باشد و چه آلومینیوم و یا چدن همگی یک کار را میکنند، در زمستان سرد و سخت، گرمتان میکنند.

 

شوفاژ رسوب برداری شده

 

معرفی ضد رسوب رادیاتور میتره

  ضد رسوب رادیاتور میتره با هدف کمک به کاهش مصرف انرژی در خانه­ ها و افزایش طول عمر سیستم گرمایی منزل شما ساخته شده است. این محصول حاصل زحمات متخصصانی می باشد برای خدمت رسانی به تمامی کسانی که در منازل خود موتورخانه دارند و از رادیاتور و شوفاژ برای گرم کردن منزل خود استفاده می نمایند.

رادیاتور و شوفاژ ساختمان ها از گرمای آبی که از بویلر می­آید برای گرم کردن استفاده می نماید، آب بخار میشود و املاح آن در رادیاتور  و لوله­ ها رسوب میکنند، املاحی که عمدتا شامل کلسیم می باشد. همانطور که می بینید رادیاتور با آب وظیفه خود را انجام می دهد.

 

رسوب برداری رادیاتورها

 

نحوه عملکرد ضد رسوب رادیاتور میتره

  آب با دارا بودن مزایای فراوان، اما نقایصی هم دارد

رسوب املاح آن سبب کاهش فشار آب و در نتیجه کاهش حجم عبوری می گردد و این به معنی مصرف انرژی بیشتر توسط رادیاتور برای حفظ عملکرد است.

از سوی دیگر این رسوبات مشکلات پوسیدگی و زنگ­ زدگی را برای سیستم می­ آورند.

باعث گرفتگی لوله­ ها میشوند که احتمال ترکیدگی لوله ها را به دنبال دارد.

رسوب گیری و هزینه ها و مشکلاتی که به دنبال آن به­وجود می­آید را نیز نباید نادیده گرفت.

لذا همانطور که میدانید استفاده از ضد رسوب رادیاتور غیر قابل اجتناب است.

ضد رسوب رادیاتور میتره  برای مبارزه با تشکیل رسوب  اصلاحاتی را در ویژگی های آب انجام میدهد؛

این محصول با افزایش نقطه جوش، مدت زمان تبخیر آب و درنتیجه به ­جا ماندن املاح را طولانی میکند و باعث جلوگیری از تشکیل رسوب در رادیاتورها میگردد. هرسیستمی که با آب سروکار دارد برای عملکرد مناسب و طول عمر بیشتر نیاز دارد از رسوب دور بماند.

نتیجه گیری

  از مهم‌ترین اقداماتی که با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی در رأس کار‌ها قرار می‌گیرد، بررسی مشکلات رادیاتورها و پکیج‌ها است. از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث گرم نشدن یکنواخت رادیاتورها بشود، ته‌نشین شدن رسوبات و جرم‌ها درون پره‌های رادیاتور است. مواد ته‌نشین‌شده می‌تواند شامل شن و ماسه‌هایی که از زمان نصب در پکیج یا رادیاتور به جا مانده است، رسوبات آب و زنگ فلزات نیز باشد.

محلول شست‌وشوی رادیاتور پکیج و یا محلول رسوب‌زدای رادیاتور شوفاژ در واقع یک محلول شیمیایی است که مسیر‌های بستۀ سیستم‌های گرمایشی را باز می‌کند و باعث حذف و یا کاهش معایب زیر می‌گردد:

  • کاهش هزینه سوخت مصرفی
  • کاهش افت فشار حاصل از هوا گیری لوله‌ها
  • نشتی و هواگیری سیستم گردش آب
  • افزایش بازدهی گرما
  • بالاتر رفتن راندمان دستگاه
  • افزایش طول عمر کل دستگاه

Submit your opinion

Your email address will not be published.

You must login to post a comment