10/09/2024 0

Coastal freshwater sediment removal (MED)

يكي از روشهاي توليد آب شيرين جهت مصارف صنعتي، استفاده از آب شيرين كن هاي چند مرحله اي حرارتي به منظور شيرين سازي آب دريا ميباشد. با توجه به بالا بودن تركيبات محلول و نامحلول در آب دريا و همچنين شوك دمايي بالا در پكيج هاي آب شيرين كن، رسوب گذاري در اين پكيج ها غير قابل اجتناب ميباشد. به همين دليل ميبايست رسوب برداري دوره اي ازدستگاههاي آب شيرين كن انجام گردد.

08/09/2024 0

Sediment and problems caused by it in facilities

زمانی که از آب به عنوان یک سیال حرارتی استفاده می شود، املاح و سختی موجود در آب بر اثر شوک دما جدا شده و بر روی سطوح نشست کرده و رسوب ایجاد می شود. این رسوبات از مهم ترین عوامل فرسایش و خوردگی در تاسیسات حرارتی و برودتی هستند.

07/09/2024 0

Methods to prevent sediment formation

مهم ترین روش برای پیشگیری از تشکیل رسوب، بهبود كيفيت آب مصرفي در صنایع گوناگون است. این روش به صورت های مختلف ته نشيني، صاف کردن، هوازدايي، روغن زدايي، استفاده از روش زير آبکشی و نرم کردن آب مصرفی، انجام می شود.

07/08/2024 0

Descaling of marine equipment

رسوبات تجهیزات دریایی، که بیشتر از نوع کلسیم و منیزیم است، به عنوان عایق بین سطح فلز و آب عمل می کند و باعث افزایش دمای فلز در نتیجه کاهش خنک کاری موتور می گردد. رسوب زدایی تجهیزات دریایی، نقش بسزایی در کاهش هزینه ها از جمله مصرف سوخت، نگهداری تجهیزات، شستشو و… دارد